Saturday, July 13, 2013

Feeling down..


assalamualaikum"



     Hi guys. firstly, Happy fasting to all the muslims outside there. I think it's not too late for me to wish you it. We r still in early month of Ramadhan right? Today is the 4th day of Ramadhan. Insyaallah, masih panjang lagi perjalanan kita di bulan paling mulia ini. So, marilah sama-sama kita berdoa semoga puasa kali ini lebih keberkatannya than before. And, sorry lah sedikit sebanyak, aku tahu korang pun rasa down bila baca tajuk entri aku kali ni. Hmm..yela, sometimes, when you feeling down and unappreciated. You'll be over thinking about ur problem.

     Then, suddenly you see your world is not light up like what you always see at the previous days. Hilang semua shine, bright like a diamond ko. It's true. Lately, ermm maybe since 2, 3 days ago. After I got the result about the place and the course to continue my degree. "oh wow! bestnya.. another new chapter of my life". I should be happy like that actually, But, I can't do that because heart still can't accept it. I am hurt. I am dying inside! arr HELP ME..

     After I struggle hard and to do all my best while studying in matrics. And then got a best result. Maybe  it's not as best as my chinese classmate result who got 4flat in first and second sem. But, I am still be grateful for my final pointer. I am actually not very satisfied with my course. I am feel nothing when I read about it. sedih sikit la kan. iyalah! dapat course dan place yang aku tak mintak langsung. Tak ada dalam list yg aku minta pun. Tempat tak kesah but it all about that course. I really sad about that. arrgg, ya ya ya..I know I am not  a very clever one like amalina and like other student who have a chance to continue their study at overseas. hah! don't make me feel this way. everyday I am still thinking about it. OK, LET SETTLE THIS PROBLEM!

     Finally I make my decision to just continue my degree there. Hmm, dapat jauh lagi. haha lawaknyerr. Dulu masa time matrics dapat kat Perlis. Ulang-alik. 7 jam ko dalam bas. Panas punggung aku hehe. Tapi, tak apa semangat study punya pasal. Then, same fate again. 11th july ago, I got the upu result for degree. Ha! kali ni tak adalah dapat kat UTARA lagi. But, I will continue my study at PANTAI TIMUR sana. jauh gak woi. tolong aku kak oi. *eh ko mana ada kakak. siannya ko..haha. dah la gue tak ada saudara mara kat sana. insyaallah itu boleh diusahakan. Jawapannya, pandai-pandailah ko nak berdikari kat sana ye! *hmm yela..

     Kadang-kadang aku rasa penat juga aku sudy hard then tak dapat apa yang aku impikan. Aku memang mengharapkan rezeki aku dapat course accountancy. Tapi, nampaknya tak ada rezeki. Redha jelah. Allah lebih tahu tentang segala-galanya. Tapi, aku dah decide, mengikut peraturan dia. kena study dulu satu sem lepas tu baru boleh nak buat pertukaran program. Yang ni aku semangat dengar. Ni pun insyaallah aku akan usahakan. Yelah. kalau ikutkan pointer aku alhamdulillah ok lah. 3.5 above.

     But, kenapa ye dapat course yang terpesong betul. Lagi satu kesian juga bila dengar ramai sahabat2 matrics yang 2 pointer dan ke bawah tak dapat apa-apa tawaran. Aku doakan dorang semua lulus selepas buat rayuan. Aminn...Ramai kata sekarang susah nak masuk u dah. Lagi2 yang nak masuk ijazah. IJAZAH weyh! kena bersaing lagi dengan pelajar STPM, STAM, DIPLOMA, ASASI MATRIKULASI  lain g. Huh! tu yang buat aku still bersyukur aku dapat juga tawaran.  

     Ist September 2013, I will be officially the UMK student. No matter what happen. No matter how it can be. I  really hope and always praying to Allah SWT to always give me some strength to through all this situation. It also will be my big challenges when continue my degree soon. hehe, iyalah sy ni baru 20 tahun next year, tapi nak kena sambung degree dah, huhu berat rasanya. insyaallah. there will always have a way if I am always try my best. Hopefully.

"Tahniah juga kepada mereka yang dapat sambung ijazah masing-masing. Goodluck. Just keep going. Try to do your best, beat the best and be the best. And last, don't care what anybody thinks and say about us. Just, be yourself !" 


* masnayli official blog~

No comments:

Post a Comment